از همه چي از همه چي .

از همه چي

چمن مصنوعي

چمن مصنوعي تراس و بالكن كاربري زيبايي دارد و با خود يك تغيير شگرف و چشم گير را به همراه دارد.‏ در زمان كوتاه و با كمي نو انديشي مي‌توان يك تراس با طراوت و سرسبز به وجود آورد و هنرمندانه فضائي را كه تا به امروز ‏محل وجود لوازم بلا استفاده بود را به مكاني پر از آرامش براي نشستن و نوشيدن يك چاي دلچسب تبديل نمود.‏ چمن مصنوعي براي كاربري تراس و بالكن در كنار هم‌ خواني كه مي‌تواند با گل‌ها و گياهان و چيدمان ميز و صندلي داشته باشد؛ ‏مي‌‎تواند گوشه دنج محل زندگي شما شود.

چرا از چمن مصنوعي در فضاي تراس و بالكن استفاده مي‌كنيم؟
چمن مصنوعي به شكل قابل ملاحظه‌اي زيبايي فضا تراس و بالكن را افزايش مي‌دهد.
به راحتي قابل شستشو مي‌باشد.
حس طبيعت را در فضاي كوچك ما بازآفريني مي‌كند بدون آنكه نيازي به آبياري، هرس كردن، كود دهي و … داشته باشد.
مكمل بسيار مناسبي براي گلدان، ميز و صندلي و حتي منظره زيباي بالكن، تراس است.
به راحتي قابل اجراست و اگر در فضاي تراس و بالكن از ميز و صندلي و حتي گلدان استفاده شود مي‌توان بدون چسب هم چمن مصنوعي را اجرا كرد.

 

چمن مصنوعي بين سنگ
آيا شما هم دوست داريد با يك هزينه مناسب فضاي سبز حياط يا پشت بام منزلتان را گسترش دهيد؟ شما با استفاده از چمن مصنوعي بين سنگ مي‌توانيد فضاي سبز محيط اطراف خود را گسترش دهيد و زيبايي بصري چشم نوازي را در محيط زندگي و يا محل كار خود به وجود بياوريد. استفاده از چمن مصنوعي مابين سنگ روشي جديد و نوآورانه است كه اين روزها بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

اين كار با كمترين هزينه مي‌تواند تغييراتي شگرف در حياط منزل و يا ورودي آپارتمان به وجود بياورد. رنگ سبز چمن مصنوعي زيبايي خاصي را به سنگ مي‌بخشد و فضا را عمق‌دار مي‌كند. گروه چمنزار اين بخش را براي شما تنظيم كرده است تا با ايده اجرايي چمن مصنوعي بين سنگ آشنا شويد.

چمن مصنوعي بين سنگ چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟
اگر مي‌خواهيد از چمن مصنوعي بين سنگ استفاده كنيد، بايد به برخي موارد در انتخاب چمن مصنوعي توجه داشته باشيد. براي استفاده از چمن مصنوعي در فضاي بين سنگ، اين چمن در اندازه‌هاي كوچكي برش داده مي‌شود. بنابراين بهتر است چمن مصنوعي چمني دوبافت يا سه بافت باشد كه تراكم و استقامت الياف آن در برشهاي كوچك حفظ گردد.

موضوع ديگر كه بايد به آن توجه داشته باشيد، ارتفاع الياف است. وقتي چمن از فضاي بين سنگ بيرون زده مي‌شود، محيط را بسيار زيبا مي‌كند و فضاي سبزي دلنشين به وجود مي‌آورد. ارتفاع الياف چمن منصوعي مابين سنگ بهتر است بين ۲۵ تا ۳۵ ميلي‌متر باشد تا بتواند فضا را عمق‌دار و زيبا كند. به طور كلي ويژگي‌هاي چمن مصنوعي بين سنگ به صورت زير خلاصه مي‌شود:

بكيگ مقاوم (جلوگيري از سست شدن برگ‌هاي چمن)
ديتكس (وزن نخ بالا و مقاومت در برابر فرسايش)
ارتفاع الياف بلند (زيباتر ديده شدن فضا)

 

 

 

تاريخچه چمن مصنوعي فوتبال
بهتر است بدانيد چمن مصنوعي ورزشي اولين بار در اواخر دهه ۶۰ ميلادي در ورزشگاهي در هيوستون آمريكا مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن، استفاده از اين محصول به شدت محبوب گرديد. زيرا اين شهر در ايالت تگزاس آمريكا آب و هواي مساعدي نداشت و همين امر رشد چمن طبيعي را با چالشهايي رو به رو كرده بود. اما در اوايل دهه ۷۰ ميلادي، توليد چمن مصنوعي با مشكلاتي رو به رو شد. زيرا برخي از كمپاني‌هاي سودجو محصولاتي را توليد كرده بودند كه سريع خراب مي شدند و اين الياف در برابر تابش نور آفتاب به سرعت از بين مي‌رفتند.

همچنين ورزشكاراني كه بر روي اين چمن‌ها بازي مي‌كردند دچار شكستگي‌هايي شده بودند. يكي از دلايل اين امر تجمع آب در اثر بارش برف و باران بود. اما در سال ۱۹۷۴ ليگ فوتبال آمريكا اعلام كرد كه اين محصولات هيچ مشكلي براي سلامتي ندارند و تنها بايد استانداردهايي در توليد آنها رعايت شود. بعد از آن سازمان فيفا نيز اعلام كرد كه چمن مصنوعي مي‌تواند در زمين‌هاي ورزشي از جمله زمين فوتبال مورد استفاده قرار گيرد، تنها استانداردهاي نصب آن مانند سيستم زهكشي بايد به خوبي اجرا شود.

 
ويژگي‌چمن مصنوعي فوتبال
بازيكنان فوتبال به مدت ۹۰ دقيقه ( و يا در برخي موارد بيشتر) بر روي چمن مصنوعي مي‌دوند. با اينكار انرژي زيادي را از پاهايشان به زمين انتقال مي‌دهند و چمن مصنوعي تحت فشار فيزيكي بالايي قرار مي‌گيرد. به همين دليل يكي از ويژگي‌هاي چمن مصنوعي فوتبالي اين است كه الياف آن تراكم بالايي داشته باشند. يكي از راهكارهايي كه فيفا براي بالابردن استقامت و مقاومت چمن مصنوعي بر آن تاكيد دارد استفاده از مواد پركننده مانند سيليس و يا گرانول است كه بايد در بين الياف چمن مصنوعي تزريق شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۶:۳۷ توسط:Arg موضوع: نظرات (0)

اتواسكلروز

?

  ?
 

در گوش مياني سه استخوان ريز قرار دارند: استيپيس، اينكوس و مالئوس. پرده گوش با انرژي مكانيكي امواج صوتي به لرزش در مي آيد. استخوانچه هاي گوش مياني مسوول انتقال امواج مكانيكي از پرده گوش به گوش داخلي هستند. اتواسكلروز (otosclerosis) يكي از بيماري هاي گوش مياني به شمار مي آيد كه در اطراف استخوانچه ريز موجود در گوش مياني بيش از حد لازم استخوانسازي مي شود. رشد بيش از حد طبيعي اين استخوان ها باعث مي شود استخوانچه استيپيس (ركابي) در جاي خود به تدريج گير بيفتند و ثابت شوند. در نتيجه، نخواهند توانست انرژي مكانيكي حاصل از دريافت صدا را از پرده گوش به خوبي به گوش داخلي منتقل نمايند. شيوع اين بيماري به نسبت زياد است و در طول زمان، ده درصد افراد به اين بيماري مبتلا مي شوند. زنان ميانسال بيشتر از سايرين درگير اين بيماري مي شوند. علائم اتواسكلروز به اين صورت است كه فرد در دهه سوم زندگي (يعني از حدود بيست سالگي) با افت بسيار تدريجي قدرت شنوايي مواجه مي شود. ابتدا صداهاي بم را كمتر مي شنود. پس از گذشت زمان شنوايي بقيه اصوات هم تحت تاثير قرار مي گيرد. اتواسكلروز مي تواند با مشكلات در تعادل هم همراه باشد. وزوز گوش از ديگر علائم اتواسكلروز است. از نكات جالب توجه اين است كه خانم هاي مبتلا به اتواسكلروز در دوره بارداري به طور ناگهاني افت شنوايي را تجربه مي كنند كه دليل آن مشخص نيست. اتواسكلروز تا حدود زيادي به صورت ژنتيكي از والدين به فرزندان منتقل مي شود. كسي كه علائم اتواسكلروز دارد بايد به پزشك مراجعه كند. دكتر علي كوهي دانش آموخته رشته فوق تخصصي جراحي گوش و حلق و بيني آماده پذيرش بيماران مشكوك به اتواسكلروز در كلينيك خود واقع در تهران هستند. پزشك در صورت مطرح شدن تشخيص اتواسكلروز، بيمار را براي انجام تست هاي شنوايي سنجي به كارشناس رشته شنوايي سنجي ارجاع مي دهد. بر اساس ميزان كاهش قدرت شنوايي بيمار، پزشك بهترين گزينه درماني موجود را براي هر بيمار انتخاب مي نمايد. در برخي بيماران اتواسكلروز در مراحل ابتدايي قرار دارد، بنابراين، تجويز سمعك كافي است. تجويز فلورايد سديم جلوي پيشرفت سريع اتواسكلروز را مي گيرد. درمان قطعي اين بيماري انجام عمل جراحي روي گوش است. در واقع، مي توان گفت موثرترين درمان اتواسكلروزيس انجام عمل جراحي استاپدكتومي است. در اين عمل جراحي به طور معمول بدون برش پوستي استخوانچه موسوم به استيپيس از گوش مياني خارج مي شود و به جاي آن يك پروتز (عضو مصنوعي كه در اينجا يعني استخوانچه مصنوعي) كار گذاشته مي شود.
 

دكتر علي كوهي

 

منبع:
entspecialtycare
 

?


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۵۴ توسط:Arg موضوع: نظرات (0)