از همه چی از همه چی .

از همه چی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تراس و بالکن کاربری زیبایی دارد و با خود یک تغییر شگرف و چشم گیر را به همراه دارد.‏ در زمان کوتاه و با کمی نو اندیشی می‌توان یک تراس با طراوت و سرسبز به وجود آورد و هنرمندانه فضائی را که تا به امروز ‏محل وجود لوازم بلا استفاده بود را به مکانی پر از آرامش برای نشستن و نوشیدن یک چای دلچسب تبدیل نمود.‏ چمن مصنوعی برای کاربری تراس و بالکن در کنار هم‌ خوانی که می‌تواند با گل‌ها و گیاهان و چیدمان میز و صندلی داشته باشد؛ ‏می‌‎تواند گوشه دنج محل زندگی شما شود.

چرا از چمن مصنوعی در فضای تراس و بالکن استفاده می‌کنیم؟
چمن مصنوعی به شکل قابل ملاحظه‌ای زیبایی فضا تراس و بالکن را افزایش می‌دهد.
به راحتی قابل شستشو می‌باشد.
حس طبیعت را در فضای کوچک ما بازآفرینی می‌کند بدون آنکه نیازی به آبیاری، هرس کردن، کود دهی و … داشته باشد.
مکمل بسیار مناسبی برای گلدان، میز و صندلی و حتی منظره زیبای بالکن، تراس است.
به راحتی قابل اجراست و اگر در فضای تراس و بالکن از میز و صندلی و حتی گلدان استفاده شود می‌توان بدون چسب هم چمن مصنوعی را اجرا کرد.

 

چمن مصنوعی بین سنگ
آیا شما هم دوست دارید با یک هزینه مناسب فضای سبز حیاط یا پشت بام منزلتان را گسترش دهید؟ شما با استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ می‌توانید فضای سبز محیط اطراف خود را گسترش دهید و زیبایی بصری چشم نوازی را در محیط زندگی و یا محل کار خود به وجود بیاورید. استفاده از چمن مصنوعی مابین سنگ روشی جدید و نوآورانه است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این کار با کمترین هزینه می‌تواند تغییراتی شگرف در حیاط منزل و یا ورودی آپارتمان به وجود بیاورد. رنگ سبز چمن مصنوعی زیبایی خاصی را به سنگ می‌بخشد و فضا را عمق‌دار می‌کند. گروه چمنزار این بخش را برای شما تنظیم کرده است تا با ایده اجرایی چمن مصنوعی بین سنگ آشنا شوید.

چمن مصنوعی بین سنگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
اگر می‌خواهید از چمن مصنوعی بین سنگ استفاده کنید، باید به برخی موارد در انتخاب چمن مصنوعی توجه داشته باشید. برای استفاده از چمن مصنوعی در فضای بین سنگ، این چمن در اندازه‌های کوچکی برش داده می‌شود. بنابراین بهتر است چمن مصنوعی چمنی دوبافت یا سه بافت باشد که تراکم و استقامت الیاف آن در برشهای کوچک حفظ گردد.

موضوع دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع الیاف است. وقتی چمن از فضای بین سنگ بیرون زده می‌شود، محیط را بسیار زیبا می‌کند و فضای سبزی دلنشین به وجود می‌آورد. ارتفاع الیاف چمن منصوعی مابین سنگ بهتر است بین ۲۵ تا ۳۵ میلی‌متر باشد تا بتواند فضا را عمق‌دار و زیبا کند. به طور کلی ویژگی‌های چمن مصنوعی بین سنگ به صورت زیر خلاصه می‌شود:

بکیگ مقاوم (جلوگیری از سست شدن برگ‌های چمن)
دیتکس (وزن نخ بالا و مقاومت در برابر فرسایش)
ارتفاع الیاف بلند (زیباتر دیده شدن فضا)

 

 

 

تاریخچه چمن مصنوعی فوتبال
بهتر است بدانید چمن مصنوعی ورزشی اولین بار در اواخر دهه ۶۰ میلادی در ورزشگاهی در هیوستون آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن، استفاده از این محصول به شدت محبوب گردید. زیرا این شهر در ایالت تگزاس آمریکا آب و هوای مساعدی نداشت و همین امر رشد چمن طبیعی را با چالشهایی رو به رو کرده بود. اما در اوایل دهه ۷۰ میلادی، تولید چمن مصنوعی با مشکلاتی رو به رو شد. زیرا برخی از کمپانی‌های سودجو محصولاتی را تولید کرده بودند که سریع خراب می شدند و این الیاف در برابر تابش نور آفتاب به سرعت از بین می‌رفتند.

همچنین ورزشکارانی که بر روی این چمن‌ها بازی می‌کردند دچار شکستگی‌هایی شده بودند. یکی از دلایل این امر تجمع آب در اثر بارش برف و باران بود. اما در سال ۱۹۷۴ لیگ فوتبال آمریکا اعلام کرد که این محصولات هیچ مشکلی برای سلامتی ندارند و تنها باید استانداردهایی در تولید آنها رعایت شود. بعد از آن سازمان فیفا نیز اعلام کرد که چمن مصنوعی می‌تواند در زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتبال مورد استفاده قرار گیرد، تنها استانداردهای نصب آن مانند سیستم زهکشی باید به خوبی اجرا شود.

 
ویژگی‌چمن مصنوعی فوتبال
بازیکنان فوتبال به مدت ۹۰ دقیقه ( و یا در برخی موارد بیشتر) بر روی چمن مصنوعی می‌دوند. با اینکار انرژی زیادی را از پاهایشان به زمین انتقال می‌دهند و چمن مصنوعی تحت فشار فیزیکی بالایی قرار می‌گیرد. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های چمن مصنوعی فوتبالی این است که الیاف آن تراکم بالایی داشته باشند. یکی از راهکارهایی که فیفا برای بالابردن استقامت و مقاومت چمن مصنوعی بر آن تاکید دارد استفاده از مواد پرکننده مانند سیلیس و یا گرانول است که باید در بین الیاف چمن مصنوعی تزریق شوند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۶:۳۷ توسط:Arg موضوع: نظرات (0)